English

کیمیاران: تولید کننده افزودنی های پلیمری (استابیلایزرهای پی وی سی و روان کننده ها)

عضویت ورود به سایت

ورود به سایت

  • پست الکترونیک
  • رمزعبور
در کیمیاران ثبت نام نکرده اید؟ عضویت در سایت

مزایای کف پوش پی وی سی در مقایسه با کف پوش چوبی

مزیت های کف پوش پی وی سی و قیاس آن با کف پوش چوبی

در سال های اخیر استفاده از کف پوش‌های ایمن و دوستدارِ محیط زیستِ PVC در باشگاه ها، سالن های ورزشی و مدارس رواج بیشتری یافته است. این کف پوش ها علاوه بر راحتی و ایمنی، عملکرد بهتری در مقایسه با کف پوش‌های چوبی مرسوم دارند و از سلامت انسان بهتر محافظت می‌کنند. در مقابل، کف پوش‌ ساخته شده از چوب طبیعی  بی بو است و در زمستان باعث گرمایش محیط می شود.

در این مقاله به قسمت اول مزیت‌های استفاده از کف پوش PVC خواهیم پرداخت:

1.ضد رطوبت، ضد آتش و مقاوم در برابر سایش

نگهداری کف پوش های چوبی آسان نیست و همیشه «ترس از آتش، ترس از آب و ترس از موج دار شدن» و مشکل انقباض‌های (Shrinkage) بزرگ در جهت عرض کف پوش در حضور رطوبت وجود دارد. همچنین مقاومت کف پوش های PVC در برابر فرسایش و کرنش های اعمالی بسیار بالاتر است.

2. حفاظت از محیط زیست

PVC هم غیر سمی است و هم به راحتی بازیافت می‌شود. از طرفی قطع درختان برای ساخت کف پوش ناگزیر به محیط زیست آسیب‌های جبران ناپذیری می زند.

3. راحتی

ساختار فومی (متخلخل) کف پوش های ورزشی پی وی سی باعث می‌شود انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و بدن انسان روی آن احساس راحتی کند. اگر بخواهیمکف پوش ها را از این منظر مقایسه کنیم به ترتیب کف پوش های ورزشی PVC، کف پوش های ورزشی اکریلیک (پلی یورتان)، کف پوش لاستیکی و در نهایت کف پوش ورزشی چوبی بهترین خواص را دارند.

4. مقاوم در برابر سر خوردن

حتی اگر بر روی کف پوش های PVC آب ریخته شود، نوع بافت آن ها به گونه ای است که از سر خوردن جلوگیری می‌کنند.

5. جذب صوت

PVC یک عایق صوتی بی نظیر است و تا 20 دسی‌بل صوت را جذب می‌کند. در نتیجه برای مکان هایی که به آرامش نیاز است مثل داخل بیمارستان، کتابخانه، سالن‌های سخنرانی و غیره از کف پوش پی وی سی استفاده می‌شود.

 

 

6. ایمنی

وقتی از کف‌پوش چوبی در سالن ورزشی استفاده می شود، ارتعاش به همه جا منتقل می‌شود. اما وقتی از فوم PVC استفاده می شود، به دلیل خاصیت ضربه‌گیری ساختار فومی آن، انرژی جنبشی در سطوح کمتری پخش  شده و بخش زیادی از آن توسط کف پوش جذب می‌شود. این مسئله سبب می گردد که به بدن آسیب نرسد.

7. راحتی در نصب

کف پوش های ورزشی PVC را به دلخواه می توان با یک چاقو برید و به گونه ای در کنار هم قرار داد که هیچ درزی نداشته باشد. در نتیجه نصب آن راحت است اما کار با کف پوش‌های چوبی به این راحتی نیست.

8. نگهداری

نگهداری از کف پوش های چوبی نیاز به مهارت دارد و هزینه نگهداری‌از آن ها نسبتا بالاست (برای برخی ازاین کف پوش ها هزینه سالانه نگهداری به اندازه هزینه اولیه خرید کف پوش است). این درحالی‌ است که سطوح کف پوش PVC به راحتی با مواد پاک کننده تمیز می‌شود و نیازی نیست برای حفاظت دائما به واکس جلا دهنده آغشته شوند.

9. هزینه ها

با توجه به تنوع در نوع چوب، قیمت کف پوش های چوبی مختلف است. اما کف پوش های PVC بدون شک گزینه بهتری در مقایسه با آن ها ست چون علاوه بر هزینه معقول، دوام بالاتری هم دارند.

شرکت کیمیاران افزودنی‌های متنوعی برای استفاده در تولید کف پوش‌های PVC به تولیدکنندگان عرضه می‌کند. از این جمله می‌توان به استابیلایزر پایه سرب (GH206BCP) ،روان کننده خارجی پلی اتیلن وکس (GH367WAX و GH366WAX) و روان کننده داخلی استئارات کلسیم (GH304LCS) اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

 

 

 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر