English

کیمیاران: تولید کننده افزودنی های پلیمری (استابیلایزرهای پی وی سی و روان کننده ها)

عضویت ورود به سایت

ورود به سایت

  • پست الکترونیک
  • رمزعبور
در کیمیاران ثبت نام نکرده اید؟ عضویت در سایت

عیب یابی مشکلات در اکستروژن pvc

مطالعه بر روی حل مشکلات pvc نیازمند یک سری مراحل برای دستیابی به راه حلی منطقی و بهینه است. اکثر مشکلات نیاز به در نظر گرفتن تعداد زیادی متغیر از جمله ماده اولیه، روش فرآیند، دستگاه و محصول دارد، لذا داشتن یک استراتژی برای شناخت و حل مشکل، ضروری و بسیار مهم است. ارزیابی مشکلات اجازه توسعه استراتژی ‌های موثر در حل مشکلات فرآیند pvc را می‌ دهد. هر مشکل نیازمند اطلاعاتی در مورد مواد اولیه، فرمولاسیون، تکنیک ‌های فرآیندی، دستگاه‌ ها و محصول نهایی است. عیب‌ یابی نشان می‌ دهد:

-عموما بیشتر از یک راه حل برای رفع یک مشکل وجود دارد.

- فرایند عیب ‌یابی مرحله به مرحله است.

-توانایی و تجربه بر روی انتخاب استراتژی تاثیرگذار است.

در عیب‌ یابی مشکلات مربوط به فرآیند PVC، حل مشکل مربوطه و بهینه ‌سازی فرآیند از همه امور مهم تر خواهد بود و این شامل پیدا کردن کوتاه ‌ترین مسیر برای حل مشکلات از طریق مجموعه ای از راه کارها و بررسی مواد خام مورد استفاده در فرآیند است. تشخیص مشکلات شامل بررسی خواص محصول و تنظیم فرآیند اکستروژن برای کنترل کارکرد یک مشکل خاص در فرآیند اکستروژن است که به وسیله تغییرات خروجی و تفسیر نتایج دنبال می‌ گردد.

انتخاب بهترین راه حل برای مشکلات یکی از چالش‌ های بسیار سخت در فرآیند PVC   است. بدون شیوه‌ های عیب‌ یابی بسیاری از مشکلات یا حل نمی‌ شود یا به درستی مرتفع نمی‌ گردد که می ‌تواند باعث ایجاد ضایعات زیادی گردد.

ابزار دقیق در کنترل فرآیند و عیب‌ یابی بسیار ضروری و مهم هستند. بدون ابزار دقیق مناسب، عیب‌ یابی حتی در حالتی که فرد کاملا فرآیند را درک کند فقط می‌ تواند احتمال حل مشکل را افزایش دهد و آن را تضمین نمی‌ کند.

 

 

مشکلات و عیب‌ یابی در اکستروژن لوله/پروفیل  

برای دستیابی به اکستروژنی بهتر، مواد در قسمت گازگیر بهتر است به صورت پنیری باشند تا به صورت مذاب. چون در شرایطی که مواد به صورت پنیری باشند پودر می‌ تواند راه خود را از میان مواد به بیرون پیدا کرده و به صورت مناسبی گاززدایی شود. همچنین مارپیچ در قسمت خوراک باید به صورت کامل پر شود.

مشکلات ایجاد شده در فرآیند اکستروژن لوله و پروفیل را می ‌توان به سه دسته تقسیم کرد: فرآیند اکستروژن، کالیبراتور و در نهایت ایرادهای خود محصول. در طول فرآیند اکستروژن و یا عیب‌ یابی همواره چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اجازه ندهید خسارت فیزیکی به تجهیزات وارد شود.
  2. الزامات کیفیتی محصول باید رعایت شود.
  3. میزان افزایش دما باید 5 درجه در نظر گرفته شود. به خاطر داشته باشید افزایش شدید دما منجر به سوختن ماده شده و کنترل شرایط را بسیار پیچیده می‌ کند.
  4. کنترل دما در قسمت آداپتور و خورشیدی قالب بسیار مهم است زیرا خنک‌ کاری و کاهش مجدد دمای این نواحی بسیار سخت است.
  5. میزان تغییرات شرایط فرایندی باید محدود باشد. صبر کنید تا نتیجه هر تغییر رویت شود و سپس تغییر بعدی را ایجاد کنید.

 

 


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

 

 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر