English

کیمیاران: تولید کننده افزودنی های پلیمری (استابیلایزرهای پی وی سی و روان کننده ها)

عضویت ورود به سایت

ورود به سایت

  • پست الکترونیک
  • رمزعبور
در کیمیاران ثبت نام نکرده اید؟ عضویت در سایت

اصلاح کننده ضربه CPE ( قسمت دوم): روش تولید

اصلاح کننده ضربه CPE ( قسمت دوم): روش تولید

 

در ادامه مطالب مرتبط با CPE در این بخش به توضیح مختصری پیرامون روشهای تولید CPE و تاثیر آن در خواص این ماده خواهیم پرداخت.

از دهه 1940تا به امروز CPE تولید می­شود که عمده تولید آن امروزه در چین و امریکا است. پلی اتیلن طی چند نوع واکنش مختلف در حضور گاز کلر تبدیل به CPE می­شود:

 

 

 

 

1-روش­های کلریناسیون حلالی(Solution) 2-کلریناسیون تعلیقی(Suspention) 3-کلریناسیون به روش توده(Bulk) 4-کلریناسون در فاز گاز-جامد.

که برحسب نوع و تجهیزات در دسترس از یکی از انواع روشهای فوق در تولید این ماده استفاده می­کنند. البته برای تولید صنعتی نوع کلریناسیون تعلیقی بیشترین کاربرد را دارد.

 

در تمامی روشهای فوق باید موارد زیر مد نظر قرار­گرفته شوند:

  • پلی اتیلن باید کاملا پودری باشد و وزن مولکولی بالایی داشته باشد، هرچه اندازه ذرات آن کوچکترباشد، واکنش کلریناسیون سریع تر و با راندمان بالاتری انجام می گیرد.
  • منبع انرژی که عموماً مورد استفاده قرار میگیرد لامپ UV است.
  • هیدروکلریک اسید تشکیل شده در این واکنشها باید حتی الامکان بطریقی از سیستم خارج شود.

 

پلی ­اتیلن کلرینه شده یا CPE برحسب مقدار درصد کلری که دارد، می­‌تواند از حالت لاستیکی تا شکننده متفاوت باشد. درجه کلرزنی تأثیر معنی داری بر روی خواص CPE دارد. به عنوان مثال، درصورتیکه میزان کلر آن کمتر از 15٪ باشد، CPE پلاستیک است. هنگامیکه میزان کلر آن 16٪ -24٪ یک الاستومر گرمانرم و وقتی کلر آن 25-48٪ باشد، یک الاستومر لاستیک مانند است. و اگر میزان کلر آن 49٪ -58٪ باشد این ماده پلیمری نیمه الاستیک سخت چرم مانند است و با افزایش مقدار کلر آن به 73٪ تبدیل به یک رزین شکننده می شود. افزایش مقدار کلر باعث افزایش مقاومت در برابر روغن ، نفوذپذیری هوا و مقاومت در برابر شعله محصول CPE می شود. در مقابل، کاهش میزان کلر باعث افزایش مقاومت در برابر سرما و مقاومت خمشی فشرده سازی محصول CPE می شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مشخصات اصلاح‌کننده‌ ضربه شرکت کیمیاران با کد GH404IMP بر روی اسم آن کلیک کنید.


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

 

 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر